maandag 13 februari 2012

"Verveling wakkert creativiteit aan"

ondertussen bijna 1 jaar geleden werd zoonlief 6,
met die 6 kwam ook het begrip "verveling" ten tonele!
mijn eerste reactie als mama: "help het kind verveelt zich!" ;-)


nu niet veel later las k dan deze geruststellende stelling:
"verveling leidt tot creativiteit": oef!
het is dus pedagogisch best verantwoordt dat een kind zich verveelt, als ouder hoef je je hier helemaal niet slecht over te voelen  ;-)
het kind moet "zelf" leren omgaan, met "leegtes" ...


(k moet toegeven dat k ze een bitje op weg gezet heb ;-)


ten eerste:
download hier leuke "aankleedpopjes"


ten tweede (doet het ook altijd ;-)
zet wat van je eigen gerief klaar!







ten derde:
laat ze zichtzelf maar s goed uitleven,
blijkt dat het kleine "ontwerpertjes" in spe zijn ;-)

resultaat van onze Bas



resultaat van ons Marieke


daarna werd de verf ten tonele getoverd & patattekes ;-)



& zo hebben we alvast ne nieuwe rol inpakpapier!



10 opmerkingen:

  1. :o) goed om te weten dat verveling de creativiteit aanwakkert ... hoewel, als ik zie hoe creatief ons Payal is dan hoop ik niet dat al die creativiteit uit verveling is voortgekomen :oD

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dank voor de tip tegen verveling, heb hier een extra-dochter rondlopen van een jaar of 7 die zich steeds verveeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die aankleedpopjes heb ik ook gepind! Ze zijn leuk he!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @V-eeeeertje: voilà, de oplossing: ge zet alle ingredienten klaar + nen hoop restjes op tafel, garantie: uuuuren plezier ;-)
    @Katja: inderdaad, hier vinden ze het super!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk die poppetjes! je kids hebben er iets leuks van gemaakt! En je hebt gelijk: LAAT DE LENTE NU MAAR KOMEN!!:)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Er zit toch wel wat talent in de familie !!!
    Zeer leuk gedaan en inderdaad, kan ook niet wachten totdat het LENTE is :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is echt zo hoor! Ik weet het nog goed dat als ik vroeger tegen mijn moeder zei dat ik mij verveelde, zij dan zei: 'ach dan doe je toch even niets'. Oftewel, zij deed er niets aan. Zo frustrerend vond ik dat maar altijd monde het uit in een goed idee! En bij jullie kwam het ook goed zie ik wel!

    BeantwoordenVerwijderen