vrijdag 15 juni 2012

over een eerste naailes & "Readkapke" ...

deze voormiddag regende het hier in de Kempen
"oude wijven" ...
ideaal weer dus om te naaien & te sjawelen ;-)
mijn schoonzus bracht het naaimasjien van haar mama mee
om uit te vissen hoe dat nu eigenlijk precies in zijn werk gaat ...


het bijen-stofke dat ze koos is er ééntje van Michael Miller: een fantastische keuze!
A-lijn patroontje uit het MmeZsaZsa-boek,
(reeds gebruikt om dit "verjaardagsrokske" voor haar dochtertje te maken)
met de alomgekende zakskes die er werden opgeplakt!

verder werd k vandaag nog een keertje vrolijk toen de brievenbus werd leeg gemaakt:
plezante papiere zakskes die besteld werden bij deze super lieve dame:


de volgende spulletjes kreeg k er zomaar gratis & voor niks bij:
*touwtje
*labeltjes
*super leuke duimspijker knoppekes
(k had haar ne keer "lino" toegestuurd om uit te proberen)


bedankt lieve Marjon!

daar de schoonzus een drukke werkweek voor de boeg heeft,
hebbe we met wederzijdse instemming besloten
dat ikzelve het rokske mocht afwerken (jeuhhh ;-)



sinds Het Boek van MmeZsaZsa hier ronddslingerd
worden tricot boorden nog ne keer doorstikt,
voor een fijnere afwerking ben k van mening!



het biaiseke aan de zoom werd met "deze tip " netjes afgewerkt,
met dank aan Pinterest!!!!



20 opmerkingen:

  1. En wij maar werken, terwijl jullie een gezellige voormiddag hadden... Haha!
    Het rokje is heel mooi geworden, echt een heel leuk stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ah ja ... we zijn zelfs van plan om 1ne keer per maand nen "naai-sjawel-avond" te houden, voor onszelf & evt geïnteresseerden ;-)
      merciekes, ze deed het al heel goed voor den eerste keer:
      patroontje op stof tekenen, stofke knippen, zigzaggen ...
      verschieten als het masjien in gang ging ;-)

      Verwijderen
  2. De keuze van het stofje met de bijtjes is zo geslaagd, het is een schattig rokje geworden. De zakjes die er worden opgeplakt, hoe doe je dat? Ken ik niet.
    Ik heb vanavond ook pinterest ontdekt, hier kan je inderdaad ideetjes op doen, wat leuk.
    groetjes Iris

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ah de zakskes, sorrie dat s mijn manier van schrijven ;-)
      ze zijn uit de losse hand ooit getekend,
      ge naait er een biaiseke aan & dan naait ge het zakske op t rokske!
      veel plezier met Pinterest, er s veel & van alles veel te vinden ;-)

      Verwijderen
  3. Merci voor de link naar de webshop van Readkapke! Ik vond er net iets wat ik zocht ;) En ook de link van de baislint kon ik wel gebruiken! Fijn weekend en geniet nog van jullie naaimomenten!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. graag gedaan & genieten gaan we zeker doen ;-)
      een hopelijk zomers weekend ook voor jullie!

      Verwijderen
  4. Wat een leuk rokje. Een zeer leuke combinatie met dat paars !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oh ziet het er paars uit op de foto???
    wat een ramp! t s bruin ;-)
    maar inderdaad t zou ook schoon geweest zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh ik dacht al nou moet je dat van dat Lino er wel bijvertellen anders denkt iedereen straks dat ik altijd van alles weggeef haha. Maar wat duurde dat lang zeg voordat het bij jouw kwam!
    Dat bijenstofje is echt mooi zeg! Ik wil het rokjesboek ook zo graag maar heb het er eigenlijk te druk voor, bewaar het maar voor mijn verjaardagslijstje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk dat je je schoonzus leert naaien. En direct zo een leuk rokje! Ik ben al benieuwd naar je creatie voor de juf.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oh wat een lekker stofje ! en natuurlijk een super rokje !
    Wat een leuke zakjes heb je bij Readkapke vandaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk stofje en het rokje is ook geweldig geworden en een super mooie afwerking, petje af hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oooh, mooi. Die bijenstof wil ik ooooook. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. heb geen idee waar ze nog te vinden is,
      t s ééntje van vorig jaar, lang geleden he ;-)

      Verwijderen
  11. Zalig stofje is dit! Jammer dat ik vorig jaar nog niet veel op't net vertoefde.

    BeantwoordenVerwijderen