zondag 28 oktober 2012

nogmaals nen dikke DANK U WEL!

aan al die lieve creatieve toffe blogmadammen
die zich al ingeschreven hebben voor onze "kerstswapplus"
ondertussen zijn jullie al met *31*! (*33* met Maren & ikzelf bij)
super tof zenne,
daarom ne welgemeeende dikke MERCIE!!!

maar ...

we kunnen nog zo van die madammen gebruiken natuurlijk!

waarom?

wel, eerst & vooral stel k u even ons gekozen "goede doel" voor:


"Al-arm vzw is ontstaan vanuit het permanent armoedeoverleg van het OCMW. Ondertussen is Al-arm vzw uitgegroeid tot een zelfstandige vereniging waar armen het woord nemen. De vereniging is er voor iedereen die van zichzelf vindt dat hij of zij behoort tot de groep van mensen die uitgesloten wordt, die minder mogelijkheden krijgt op gebied van onderwijs, huisvesting, tewerkstelling, gezondheid, cultuur en ontspanning,… m.a.w. de mensen in armoede.

Vertrekkende van de ervaringen van de mensen in armoede (ervaringsdeskundigheid) stellen we dossiers of acties op, waarmee we naar beleidsmakers stappen om in dialoogvorm tot oplossingen te komen. Anderzijds wil Al-arm de gegoede burgers van Geel bewust maken van de armoedeproblematiek.


Binnen de werking van Al-arm vinden we het belangrijk dat mensen in armoede leren dat ze niet alleen staan met hun problemen en dat ze de kans krijgen om zelf aan hun situatie te werken. Mensen in armoede ervaren dat ze ook iets te bieden hebben en krijgen hierdoor een positiever zelfbeeld. Om het bovenstaande te kunnen verwezenlijken zoeken we steeds naar mensen in armoede om hen een platvorm te bieden."

ten tweede:

nadat k contact opgenomen heb met de toch wel straffe madam die "Al-arm" begeleidt,
kreeg k ne mail trug met het aantal kids:

* 63 kids jonger dan 6
ok, dit s goed haalbaar, snel rijst de vraag dan, mss s dit "te goed" haalbaar ;-)
daarom hebbe we nog meer hulp nodig van julllie & proberen we volgende kids ook iets leuks te geven ...

*118 kids tussen 6 & 12 jaar
t zijn er veel k weet het ... maar t s dan ook Kerstmis he ;-)

dus dames: inschrijven maar!!!

t s nie zo moeillijk zenne:
ge maakt gewoon iets voor je swappartner
(die Maren & ikzelf zondag 4 november voor je kiezen)
& voor een kind!

(meer info vind je hier, klikken maar ;-)



22 opmerkingen:

  1. :), heel erg super!!!!
    Ik zou niet meedoen, maar voor ik het goed en wel besefte stonden daar 4 pakjes, voor kindjes, dus heb ik me ingeschreven (en misschien volgt er nog wel wat :))) Een vraagje; als we dit naar jullie opsturen mag dat dan ingepakt met beschrijving zodat jullie kunnen sorteren op leeftijd en geslacht, of zien jullie liever wat het is, of zetten we foto's op ons blog (wat ook kan werken om aan die 118 te komen, allé 118 -4 nu :))Misschien kunnen jullie dat nog eens meegeven in een blogpostje, en succes met jullie werk, veel werk denk ik, maar wel heel schoon dames!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ge zijt veel te goed meiske ;-)
      super dikke mercie natuurlijk,
      k heb uw tip toegevoegd ivm het inpakken: mag maar moet niet,
      anders efkes een fotooke mailen of een beschrijvingske toevoegen!
      liefs, mimi xxx

      Verwijderen
  2. Mag je ook gewoon iets maken voor een kindje/de kindjes maken? (zonder swap dus)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. van harte welkom natuurlijk:
      een extra kind blij = welle ook blij!
      liefs, mimi xxx

      Verwijderen
    2. Als je mij dan even een adres mailt, naar waar ik de gemaakte spulletjes kan opsturen!

      Verwijderen
  3. Dat komt helemaal in orde denk ik :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is me eindelijk gelukt om reclame te maken op mijn blogje... Hopelijk levert het nog enkele extra kandidaten op.

    Jullie zijn inderdaad goe bezig!

    Lieve groetjes,

    *Sam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Mimi,
    Ik maak twee kindercadeautjes voor kinderen onder de 6 jaar.
    Mail je je adres waar het naartoe moet.
    Groetjes Ikke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Alright, ik doe ook nog mee! Ik stuur je in de loop van de avond nog een mailtje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ah die madam met haar schone blognaam (& die schone kinders ;-)
      super tof dat je meedoet!

      Verwijderen
    2. Jaja, de die!
      Ben ik nu blind ? Ik vind je mailadres niet ...

      Verwijderen
    3. neen k zal t r s op zwieren se,
      met uw ogen s er nikske mis ;-)
      veerle.vanberghen@telenet.be

      Verwijderen
  7. Hoi mimi, leuk dat je wat berichtjes achterliet. Je vroeg naar het boekje over rosa. Ik kocht het 2 maanden geleden bij de Albert Hein. Het verhaal heet: Rosa de rozenfee en de paddestoel zonder stippen. Er zijn ook nog andere delen van Rosa. Succes met zoeken, het zijn schattig boekjes! lieve groetjes kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een fijn "goed doel" gevonden! Hopelijk komen er nog een hoop dames bij. Ferm initiatief!

    BeantwoordenVerwijderen