zondag 5 mei 2013

"laat de zon tot mij komen!"

zaaaaalig ... eindelijk genieten van da heerlijk warm zonneke,
ons geduld werd serieus op de proef gesteld,
maar uiteindelijk komt het r toch nog van:
t begin van de schoonste tijd van het jaar: die heerlijke lente ...
zalig al die bloemekes die beginnen te ontwaken & heerlijke geuren verspreiden ...

mor goe, de vlindertjes in de buik fladderen als een gek in t rond,
& zetten me aan tot het maken van een rokske!


gabardine s de basis van de rok, makkelijk te hanteren ;-)
er kwam een beleg in, in een geel katoentje,
deze keer niet "gewoon" omgezoomd mor er kwam een biaiseke aan te pas ...
& blinde rits!


& mijn "o zo lekker retro  gele badstoffen topke" dat k ne keer scoorde
op een retro-kringloop moment,
past hier perfect bij!


patroon van t rokske komt van MmeZsaZsa,
mor da wisten jullie waarschijnlijk al ;-)

& nu: genieten mor!!!


30 opmerkingen:

  1. Zomers rokje en mooi afgewerkt! Leuke outfit..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi en zo netjes afgewerkt!
    Grappig, ik ben aan de omgekeerde versie bezig, gele gabardine en een turquoise paspeltje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amai, mooi kleurtje en superprofessioneel afgewerkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi zeg, en zo netjes! En wat een geweldig topje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Supermooi! Ik zou er ook wel eentje voor mezelf willen nu ik dit zie, merci voor de inspiratie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik herkende 'm meteen het rokje en ik krijg ineens zin Het Boek er weer bij te pakken om weer een rokje voor mezelf te maken, zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. een rokske en een zonneke om blij van te worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geniet er maar van het is zo schoon!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige rok. En vandaag al in rondgelopen ? Het was er het weer voor hé.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. neen, helaas, k hou hem bij voor een speciale gelegenheid ;-)

      Verwijderen
  10. kben een klein beetje jaloers want zo'n rokje wil ik ook

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. met de juiste handleiding kan iedereen dit, dus go for it girl!

      Verwijderen
  11. Oh leuk zeg, ik moet hier dringend ook eens beginnen aan mijn zomergarderobe!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik was net zo blij met mijn eerste rokjes, maar als ik dit zie: is wel andere koek! Maar ja ik heb het boek ook, gewoon eens proberen. Ooit.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. superleuk afgewerkt! dat geeft zo een tof extraatje aan een kledingstuk he, ik ga uw ideetje onthouden voor later ne keer als da mag...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Da's een goed idee, die biais aan het beleg. Tof rokje!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Schoon combinatie! Twas nog tof geweest met het beleg aan de buitenkant ook, schoon gedaan! Oh en een badstoffen topke, vind ik ook keicool!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel mooi en echt een zomerse combinatie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Perfecte outfit voor morgen kei mooi! Ondertussen droog, en 17° .In de kempen zal dat wel 20° worden he. En zo'n sponsen topke dat ga ik me maken, had ik als kind ook en krijg er op slag heimwee naar (eerst nog de juiste badstof zoeken!)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. gij maakt wel mijne morgen goed met uw "goed-weer-nieuws",
      k begon me al lichtjes zorgen te maken ;-)
      ha, laat mor weten als ge de juste stofkes hebt,
      dan maak k mezelf ook wel een reekske,
      pure nostalgie ;-)

      Verwijderen